Χλαμύδια

Η χλαμυδιακή λοίμωξη προκαλείται από το βακτήριο Chlamydia trachomatis και αποτελεί ένα  συχνό Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενο Νόσημα (ΣΜΝ). Προσβάλει γυναίκες και άντρες κάθε ηλικίας με μεγάλη εναλλαγή ερωτικών συντρόφων,χωρίς τη χρήση προφυλακτικού. Η μετάδοση της μόλυνσης γίνεται κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής επαφής. Σε αντίθεση με τον γονόκοκκο τα χλαμύδια δεν προσβάλλουν το φάρυγγα.

Συμπτώματα και διάγνωση των χλαμυδίων

Τα συμπτώματα εμφανίζονται 7 – 20 ημέρες μετά τη μόλυνση. Η νόσος διαδράμει συνήθως υποκλινικά,δηλαδή το 80% των γυναικών και το 50% των ανδρών είναι πλήρως ασυμπτωματικοί. Ενίοτε όμως προεξάχει και συμπτωματολογία.

Στους άνδρες παρατηρείται:

• Ουρηθρήτιδα (με εκροή διαυγούς υγρού απo την ουρήθρα)
  • Επιδυδιμίτιδα
  • Ορχίτιδα
  • Πρωκτίτιδα

Στις γυναίκες παρατηρείται:

• Oυρηθρήτιδα
  • Πρωκτίτιδα
  • Τραχηλίτις/Βαρθολινίτις
  • Ενδοπυελική νόσος

Ο /η ασθενής θα πρέπει να επισκεφθεί τον Δερματολόγο – Αφροδισιολόγο εάν διαπιστώσει κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα ή εάν ο ερωτικός του σύντροφος διαγνωστεί με χλαμύδια, προκειμένου να λάβει και ο ίδιος αγωγή ακόμη και εάν δεν έχει συμπτώματα.

Να σημειωθεί πως άτομα που νοσούν από χλαμύδια, έχουν αυξημένες πιθανότητες να προσβληθούν και από άλλα σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα.

Η διάγνωση περιλαμβάνει:

• Κλινική εξέταση
  • ΝAAT (μέθοδοι ανίχνευσης νουκλεικού οξέος)

Θεραπεία για τα χλαμύδια

Ο Ιατρός θα χορηγήσει αντιβιοτική αγωγή και θα συστήσει σεξουαλική αποχή  μίας έως δύο εβδομάδων κατά τις οποίες αναμένεται να υποχωρήσει η λοίμωξη. Θεραπεία πρέπει να λάβει και ο/η σύντροφος ακόμη και αν στο παρελθόν έχει υποβληθεί σε θεραπεία από προηγούμενη μόλυνση, καθώς δεν δημιουργούνται αντισώματα.